♥ Světu jsi možná jen jedinou osobou,ale jediné osobě můžeš být celý svět ♥

Zámecký Vrch Náměšť nad Oslavou- Historie

12. srpna 2007 v 15:56
Průkopnické začátky
Závody automobilů do vrchu patří mezi nejstarší disciplíny motoristické sportu. Již v roce 1930 byli vyhlášeni první mistři Evropy, kterými se stali němečtí jezdci Hans-Joachim Stuck (Auto Daimler) a Rudolf Caracchiola (Mercedes Benz). Pravidelně se o evropské tituly začalo soutěžit v roce 1957. Na domácích kopcích se mistrovské body a tituly poprvé rozdělovaly v roce 1973. Závody do vrchu se jezdily daleko dříve a to jako pohárové či přeborové na různých úrovních. Tam, kde vedla silnice do kopce a měla několik zatáček, tam se závodilo a tak nebylo nic zvláštního, že v jednu neděli se jelo několik závodů na různých místech. Jednalo se o poměrně finančně málo nákladnou motoristickou disciplínu. Jezdci přijeli k závodu po vlastní ose, po přejímce nalepili startovní číslo a vyrazili na trať a po závodě se vraceli domů stejným způsobem. První závod automobilů do vrchu v našem regionu se datuje 14. květnem 1972, kdy na trati dlouhé 1700 m s převýšením 125 m, se uskutečnil v Náměšti nad Oslavou oblastní přebor. O rok později se jel poprvé a zároveň naposledy závod do vrchu v Třebíči na trati Velkomeziříčské ulice. V Náměšti se pokračovalo v pořádání závodu, který dostal oficiální název Zámecký vrch. Jen málokdo z tehdejších činovníků Automotoklubu Svazarmu v Náměšti nad Oslavou, jako byli např. Oldřich Pešek, Eduard Hilský, Josef Křížek. MUDr. Miloslav Svozil a později pak Mudr. Jiří Nováček, Michael Frýbort, Ing. Václav Sodoma, Soňa Tekalová, Alois Holý, MUDr. Štefan Hodáň a další., si tehdy uvědomil k čemu svoji prací položil základní kameny. Postupně se Zámecký vrch i přes přerušení v pořádání, dostal od oblastního přeboru, přes přebor ČR a mistrovství ČR do tehdejšího federálního mistrovství republiky v roce 1983.

Velký mistrák nespadl z nebe

Návrat závodů automobilů do vrchu byl podmíněn prodloužením trati, ke kterému došlo v roce 1981 a to z původních 1700 na 2030 metrů. V této době se velice aktivně o motoristický sport v Náměšti zasloužili členové ZO Svazarmu - Motokros klub, kteří pořádali pravidelně motokrosové závody na trati Zňáteckého žlebu nebo v Jedově. Ti také přišli s nápadem obnovit Zámecký vrch. Pro skupinu nadšenců jako byl Ivan Rybníček, Alois Holý, Česlav Soukup, Václav Kovařík, Jiří Rybníček, MVDr. Luboš Široký, Luboš Dufek, Ladislav Dokulil, Josef Fiala a řada dalších byla slavnostním dnem neděle 17. května 1981, kdy na Zámeckém vrchu opět zaburácely závodní stroje v závodě Přeboru ČSR. Absolutní vítězství si odvezl do Třebíče Slávek Hort na ex-Ondřejíkově Škodě 130 RS. Generální zkouškou před mistrovstvím ČSSR, by se dalo nazvat mistrovství ČSR, které se konalo 16. května 1982. Absolutní vítězství opět putovalo do Třebíče, tentokrát zásluhou Františka Votoupala, který startoval s vozem Spider NSU. To však nebylo to nejdůležitější. Hlavně se očekávalo rozhodnutí svazových funkcionářů, zda se Zámecký vrch zařadí k závodům Ecce Homo ve Šternberku, Vyskeři, Konicích u Prostějova či slovenským vrchům v Dobšiné a Babě nedaleko Bratislavy do tehdejšího federálního mistrovství republiky.V závěru roku tato radostná zpráva přišla. Před pořadatelským sborem rázem vyvstalo mnoho úkolů, které bylo nutné do červnového závodu splnit. V té době se začala rozvíjet spolupráce se státními i místními orgány, s podniky a zemědělskými družstvy, ale také s armádou. Výsledkem bylo položení nového asfaltového koberce, upraveno bylo parkoviště pro závodní vozy, byly vymezeny nové bezpečné prostory pro diváky, zabezpečeno občerstvení, ozvučení části trati atd.

Den D, neděle 5. června 1983

Zámecký vrch byl druhým podnikem seriálu mistrovství republiky pro rok 1983, úvodní se jel do vrchu Baba. Jan Javůrek, redaktor časopisu Motoristická současnost tehdy napsal: "Ještě loni zde snaživí a aktivní svazarmovci pořádali mistrovství ČSR, letos jim byla dána důvěra uspořádat vrcholný sportovní podnik a je potřeba říci, že důvěru nezklamali". Pro velkou řadu jezdců znamenala tato trať velkou neznámou, ale vzhledem k její menší délce neměli závodníci potíže s jejím zapamatováním. Mezi jezdci se hovořilo, že závod bude připomínat spíše sprint a kdo ubere nebo zvolí špatnou stopu, vše prohraje neboť budou rozhodovat setiny sekund. Celkové pohodě závodního dne přálo i počasí a také velký počet diváků. Začátek závodu byl poznamenán menším zpožděním, na kterém pořadatelé nenesli vinu. Nejdříve neznámý vandal přestřihl kabel spojující start s cílem a tím vyřadil časoměrné zařízení. Po rychlé opravě však došlo k poruše elektronických stopek na startu vlivem horkého počasí a tak přišlo ke slovu ruční měření.Téměř 80 jezdců předvedlo výborné výkony a celkové vítězství získal pražský jezdec Miran Velkoborský se spiderem MTX 2-03 s motorem Ford. Mezi jezdci startujícími s cestovními vozy byl nejrychlejší Petr Doležal z AMK Jičín na voze Škoda 130 RS a formulovou skupinu vyhrál Jaroslav Vorel z pražského Autosportu na voze MTX 1-02. Kuriozitou závodu bylo bezesporu vyloučení nejrychlejšího jezdce ze skupiny cestovních vozů, Brňana Ing. Josefa Michla (Škoda 130 RS). Ten byl téměř o tři sekundy rychlejší než druhý v pořadí Petr Doležal. Michl se vrátil až v pátek před náměšťským závodem ze Španělska, kde vyhrál evropský vrch ve skupině cestovních vozů a neměl již čas měnit převodovku, která bohužel nebyla povolena pro domácí závody. A tak díky protestu šestého v pořadí mezi cestovními vozy, libáňského Pavla Strniště, byl po závodě Michl vyloučen.
Další ročníky patřily spiderům

V roce 1984 a 1985 byl absolutně nejrychlejším jezdcem Miroslav Šrachta z Nepomuku, startující se spider, který měl hnací jednotku motor Lada. Ten se také v těchto létech stal mistrem republiky v kategorii sportovních vozů. V roce 1984 o jeho titulu rozhodl lepší součet všech časů neboť dosáhl 55 bodů stejně jako jeho největší konkurent, Karel Jílek z pražského Metalexu, který jel s vozem spider MTX 2-03. Šrachta se na nejvyšší stupeň vrátil ještě jednou a to v roce 1990 , kdy jeho spider MTX byl osazen motorem BMW. V tomtéž roce skončil v mistrovství republiky kategorie II - sportovní a závodní vozy na druhém místě za Tomášem Karhánkem. V roce 1986 se poprvé podařilo porazit Šrachtu kolínskému jezdci Jiřímu Švecovi jenž bojoval o mistrovské body se spiderem Alfa Romeo. Z absolutního vítězství se radoval Švec ještě jednou a to v roce 1988. Závod v roce 1986 byl několikrát narušen dešťovými přeháňkami a vyvstali opět problémy s elektronickou časomírou. To mělo za následek několik protestů, které museli řešit sportovní komisaři. Tento ročník byl také přelomový v tom, že poprvé byl pořádán Autosportklubem Náměšť nad Oslavou, který vznikl oddělením od Motokros klubu.
Nastupuje Jiří Mičánek

V roce 1986 se poprvé na Zámeckém vrchu blýskla nová hvězda, brněnský jezdec Jiří Mičánek. Náměšťské vítězství mu dopomohlo k celkovému druhému místu, když zaostal o pouhé dva body za prvním Václavem Límem. První absolutní víězství v Náměšťi získal v následujícím roce při 5. ročníku. Startoval s vozem MTX 1-06 skupiny formule Easter, později přejmenované na Mondial. V témže roce získal titul mistra republiky v závodech do vrchu, který obhájil hned v následujícím roce 1988. Další jeho vítězství byly spojeny s formulovými vozy, Eufra Spiess (1991) a Eufra Mugen F3 (1993) Po té přesedl z formulových do sportovních vozů a jeho novým "nářadím" byl superrychlý Lucchini P3-95 M. S tímto vozem vyhrál Zámecký vrch celkem čtyřikrát za sebou a to v létech 1996 a 1997. Zde je potřeba upozornit, že od roku 1995 se závody mistrovství republiky začaly jezdit jako dvojzávod - sobota a neděle, proto mohl Mičánek, ale i další jezdci vyhrát dva závody při jednom ročníku. Po té se opět vrátil k formuli, tentokrát to byl vůz Martini F2, se kterým dvakrát kraloval v roce 1998 a v jednom závodě roku 1999 a tím završil dosud nepřekonaný počet deseti absolutních vítězství.

Jilemnický krakonoš

Pod touto přezdívkou se neskrývá nikdo jiný než trojnásobný mistr Evropy a desetinásobný mistr republiky v závodech automobilů do vrchu, Ing. Otakar Krámský z Jilemnice. Jeho začátky na Zámeckém vrchu jsou datovány s rokem 1986 , kdy skončil třetí s vozem Škoda 130 L ve skupině A 1300 Pohár. Poprvé v Náměšti vyhrál v roce 1990 ve třídě A 1300, když byl nejrychlejší z 25 startujících této třídy s vozem Škoda 136 L Favorit. Další vítězství získal s vozem Ford Sierra Cosworth, v roce 1992 a následně pak startoval s vozem BMW M3 s nímž získal i tři tituly mistra Evropy (1995, 1997 - 1998). V roce 1999 přešel na spidera Osella BMW s níž se neúspěšné představil na Zámeckém vrchu. Porouchaná převodovka ve druhé sobotní jízdě znamenala nejenom konec pro tento závod, ale i nedělní a velké finanční náklady na její opravu. V následujícím roce si dovezl do Náměště dva vozy, Osellu i cestovního bavoráka. Spidera však brzy uklidil do přepravníku a s bavorákem dvakrát vyhrál skupinu A a dvakrát skončil čtvrtý v absolutním pořadí. Jubilejní 20. ročník v roce 2001 odstartoval vítězné tažení v absolutním pořadí na Zámeckém vrchu, které následovalo v obou závodech v roce 2002 i 2003, kdy v nedělní druhé jízdě překonal svůj rekordní čas z roku 1999 o celou jednu desetinu a stanovil ho na 55,28 sekundy (průměr 132,199 km/hod.). Na 22. ročník v roce 2004 by nejraději zapomněl. Ve druhé tréninkové jízdě havaroval v zatáčce u statku, nárazem do zdi značně poničil závodní vůz a v závodech nestartoval. Tím přerušil šňůru šesti vítězných závodů v Náměšti a dal možnost svému největšímu soupeři Miloši Benešovi (Lucchini P3-96M) závod vyhrát. Ten to potvrdil v obou závodech a ještě překonal Krámského rekord, když v první sobotní jízdě dosáhl času poprvé v historii pod 55 sekund (54,94 sek. - průměr 133,017 km/hod.). Sedmé a osmé vítězství vybojoval Otakar v loňském roce. Zvláště dramatický byl sobotní závod, kdy nejdříve Beneš zlepšil svůj traťový rekord na 54,61 sek., ale následně Krámský zajel 54,25 sek. a průměr zvýšil na 134,709 km/hod.
Čtyři vítězství vrchařského předsedy


Nesmazatelně se do historie Zámeckého vrchu zapsal svými čtyřmi vítězstvími opavský jezdec Josef Krečmer, který byl za svoji aktivní činnosti spojován nejvíce s formulovými vozy, které v závěru vyměnil za spidera. Na startu byl v Náměšti již v úvodním závodě mistrovství republiky v roce 1983, kdy vyhrál třídu formule Škoda s vozem MTX 1-01 a toto vítězství zopakoval v roce následujícím. Pak přestoupil do silnější třídy - formule Easter a následovně do Mondialu. První absolutní vítězství získal v roce 1994 s vozem Ralt 32 - F3. Další dva vítězné závody slavil hned v následujícím roce 1995 (poprvé se jel dvojzávod - sobota - neděle) a to se stejným vozem jako v předcházejícím roce. Až roce 1999 se vrátil na Zámecký vrch s vozem spider Lucchini P3-96M, se kterým skončil v absolutním pořadí na druhém a třetím místě. Poslední, čtvrté vítězství si odvezl v roce 2000 , kdy v sobotním závodě skončil na druhém místě za Patrikem Semlbauerem a nedělní závod vyhrál. Nyní pracuje Josef Krečmer ve funkci předsedy komise závodů do vrchu FAS AČR.
Úspěchy domácích jezdců

První nesmělé svezení ve vrchařských závodech uskutečnil domácí Martin Rybníček v roce 1999, kdy se vydal bojovat o body se Škodou 1000 MB v kategorii historiků. Jen málokdo mohl předpokládat, že za tři roky (2002) bude Martin mistrem republiky v nově vypsané skupině vozů Super Produktion (SP) s Fordem Escortem RS 2000, když v těžkých soubojích porazil brněnského jezdce Tomáše Kusého s Peugeotem 306 o pouhé tři body. Tímto se Martinovi otevřela následně brána do evropských kopců. Jeho nejlepším výsledkem bylo celkové šesté místo mezi cestovními vozy a druhé ve skupině SP. Po sezóně 2004 se Martin rozhodl k přestupu do funkce mechanika u Auto Kelly Racing Teamu Petra Vojáčka a prozatím závodění pověsil na pověstný "hřebík". V letech 2001 a 2002 se prezentovala za volantem vozu stejné značky jako Martin, náměťská jezdkyně Kateřina Hošťálková. Dvě devátá místa v konečném pořadí mistrovství republiky ve skupině SP ještě ozdobila dvěma druhými místy v Dámském poháru za úspěšné starty v závodech mistrovství Evropy. V roce 1999 přijal nabídku ke startům za náměšťský ASK jeden z nejlepších našich vrchařů, Petr Vojáček, který již v té době byl ozdoben několika domácími mistrovskými tituly a výbornými umístěními v evropském mistrovství. Nejdříve startoval ve skupině A s Fordem Escortem Cosworthem, po vypsání skupiny SP se stal s Fordem Escortem RS 2000 jejím premiérovým mistrem. Do konce sezóny 2003 v barvách ASK dosáhl s dalším vozem, tentokrát to byl Opel Astra OPC druhý domácí titul a v Evropě pak skončil na druhém, čtvrtém a šestém místě mezi cestovními vozy. V tomto období za ASK startovalo několik dalších jezdců, např. Radim Freiberg, Jan Vávra, Libor Rajdl, Michaela Votavová, Jan Franěk, Martin Jerman. V roce 2003 se poprvé na závodech do vrchů objevil další z rodu Rybníčků a to Martinův bratránek, Marek s vozem Ford Escort RS 2000 skupiny SP, kde skončil při své premiéře na velice pěkném pátém místě. Ale touha v té době čtyřiadvacetiletého jezdce vedla někam jinam, mezi rychlejší vozy než byly espéčka. . Pořídil si VW Golf IV, se kterým jezdil dvě sezóny ve skupině M, kde skončil nejdříve třetí a následně devátý, ve třídě do 2000 ccm byl první a čtvrtý. V letošním roce pokud půjde vše dobře, měl by se Marek objevit za volantem vozu Škoda Octavia skupiny M. K předním jezdcům, kteří se pravidelně účastní Zámeckého vrchu patří otec Josef a syn David Komárkovi z Okříšek, kteří začali závodit v roce 2000 a to ve skupině N s vozy BMW M3 a Honda Civic. Od roku 2003 prohánějí po českých vrších nejrychlejší cestovní vozy, Mitsubishi Lancer EVO 550, se kterými mimo jiné vyjeli i titul mistra republiky v kategorii I - cestovní vozy a skupiny M (David v roce 2004, otec Josef o rok později).





Historici patří k Zámeckému vrchu

Poprvé se prezentovalo devět historických automobilů ve volném závodě v roce 1989. Premiérové vítězství si odvezl z Náměště populární herec Luděk Munzar, jenž se představil s vozem Tatraplan 602 Sport, s nímž v té době brázdil po závodech evropského poháru historiků. Až do roku 1995 se jezdil Pohár historických automobilů, od roku následujícího se historici dočkali plnohodnotného mistrovství republiky. V Poháru HA patřil k nejlepším jezdcům Jaroslav Prášek ze Světlé nad Sázavou s formulovým vozem Delfín F3. V létech 1993 až 1995 se v rámci Zámeckého vrchu uskutečnily závody "Berg - Historic Challenge CCC Vienna" což byl rakouský pohár historiků. Trojnásobné vítězství získal Wolfgang Schrauf s třílitovým vozem De Tomaso Panther. V závodech mistrovství republiky se vedle Jaroslava Práška, který osedlal další vůz F3 - Delfín II, prezentoval výbornými výkony Ing. Vojtěch Chaura s vozem Škoda 200 RS. Na přelomu minulého a tohoto století se začaly prosazovat na první místa jezdci, kteří startovali se sportovními vozy - spidery nebo s formulovými vozy . Mezi ně patřil opět Jaroslav Prášek se Škodou Baghira, Ing. Zdeněk Vondrák s MTX 2-01, později pak Petr Majoroš a Petr Rokyta s MTX 2-03 a s formulemi to byl další z Prášků, Pavel s Deltou 1, Zdeněk Hnilička, Marek Hamrla, Petr Tykal s MTX 1-03. Za volanty historiků se představily také ženy. V úvodních závodech to byla matka Irena a dcera Denisa Bauerovi z Kutné Hory, které nejdříve startovaly s formulovými vozy, později pak přešly na sportovní vozy z padesátých let - MG-UVA. V sedmnácti létech poprvé startovala na Zámecké vrchu v roce 2000 další členka rodiny Prášků, Edita. Ta postupně pilotovala vozy F3 Lucia a následně Delfín II, okusila jízdu v rychlém spideru Škoda Baghira a v loňském roce sklízela úspěch s vozem formule 2 Chevron B42, když dvakrát skončila na druhém místě. Primát pokud se týká věku drží Kamila Stará z Modřic u Brna, která poprvé startovala ve věku 15 let s cestovním vozem Saab 96 v roce 2001. Následně pak přestoupila a závodila s formulovým vozem MTX 1-05.


Závěrem

Co napsat závěrem? Poděkovat všem, kdož se podíleli od prvních ročníků až po loňský na jejich uspořádání. Jsou to stovky lidí, kteří se podíleli na zabezpečení závodů jako traťoví komisaři, lékaři, hasiči, policisté. Svůj díl na hladkém průběhu jednotlivých závodů máte i Vy, vážení diváci a to svým důstojným chováním. Velký dík patří zcela jistě všem, kdož se podíleli na finanční či materiální pomoci pořadatelům. Nebudeme zde jmenovat konkrétně, ale jistě si tuto pochvalu zaslouží městské a státní orgány, soukromé firmy, družstva i podniky či jednotlivci. Je potřebné poděkovat všem členům pořádajících klubů, kteří celoročně připravovali jednotlivé ročníky Zámeckého vrchu. Přejme si, abychom se v Náměšti nad Oslavou i nadále každoročně scházeli na tomto významném sportovním motoristickém podniku kraje Vysočina jakým Zámecký vrch zcela určitě je.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Monča Monča | Web | 12. srpna 2007 v 17:33 | Reagovat

Diplom za bleskovku č.102 a jsou tam další určo se zapoj..!!!!

2 peťula peťula | Web | 12. srpna 2007 v 17:41 | Reagovat

Ahoj Jančo.... no mooooc hezky jsis ho zlepšila =)  fakt

3 Madlafousek Madlafousek | Web | 12. srpna 2007 v 19:46 | Reagovat

Ahojky máš hustej blog a diplomy taky fakt jojo good blogísek a mohla by ses přihlásit na mym blogu do soutěže o NEJ colorku pls byla bych ti moc vděčná díky mooc ahojky:-)

4 naricis naricis | Web | 13. srpna 2007 v 0:08 | Reagovat

mas u me diplomek:)

5 Madlafousek Madlafousek | E-mail | Web | 13. srpna 2007 v 11:43 | Reagovat

jojo newa a nevis o nakejch lidech co uměj colorky??pls zeptej se někoho díky a ahojky

6 Monča Monča | Web | 13. srpna 2007 v 12:16 | Reagovat

Hojky ten diplom za 102 bleskovku bych ti ráda předělala ale nevím odkud jsem vzala ten obrazek a ted dělám diplomy za bleksovku 103 a ty chceš tohle: Emo Boys 2 toho jak máš v archivu-srpen 10 strana toho posledního v tý šedý mikině díky ale já nevím kterýho nikde to nemužu najít tak pls hod mi na blog odkaz ..až to najdeš na tom mojim blogu ajá to najít neumím..!! Díky

7 Petra Petra | E-mail | Web | 13. srpna 2007 v 17:13 | Reagovat

máš u mě diplomek

8 peťula peťula | Web | 13. srpna 2007 v 18:39 | Reagovat

Ahoj máš u mě DIPLOM za 30.BLESKOVKU :)

9 ANET ANET | Web | 13. srpna 2007 v 18:44 | Reagovat

Ahojky,máš u nás diplom

10 silva silva | Web | 13. srpna 2007 v 18:53 | Reagovat

mas supr blog nechces sa mrknut na muj blog mam tam bleskovku plis napis.

11 Madlafousek Madlafousek | E-mail | Web | 14. srpna 2007 v 10:19 | Reagovat

ahojky zjistila si naky ty lidišky co uměj colorky??dej dyztak vedet na blogu máš u mě diplom  a je tam nová bleskajda tak se zapoj:-)

12 ANET ANET | Web | 14. srpna 2007 v 12:37 | Reagovat

Mas u me diplomek za bleskajdu

13 ANET ANET | Web | 14. srpna 2007 v 13:19 | Reagovat

Máš u mě diplom-napiš jak se ti líbí

14 mean-princess mean-princess | Web | 14. srpna 2007 v 15:03 | Reagovat

bleskovka pls vypln ju diiik ♥

15 Monča Monča | Web | 14. srpna 2007 v 15:29 | Reagovat

Diplom za bleskovku 104 a jsou tam další zapoj se..!!!

16 Monča Monča | Web | 14. srpna 2007 v 15:30 | Reagovat

Jo toho klučinu na ten diplom za 103 bleskovku neumím najít tak si ho třeba ulož a pošli mi ho na email Monusek1@seznam.cz a toho kluka co jsem davala šmoulince na diplom taktoho nevím odkud jsem ho vzala

17 Sheylie Sheylie | Web | 14. srpna 2007 v 19:05 | Reagovat

máš u mě diploemk za 8.bleskovku

18 ANET ANET | Web | 14. srpna 2007 v 19:13 | Reagovat

máš u mě diplom

19 mean-princess mean-princess | Web | 14. srpna 2007 v 21:19 | Reagovat

diplom

20 Sheylie Sheylie | Web | 15. srpna 2007 v 7:24 | Reagovat

diplomek!!!Za 9.bleskovku,které ses zůčasnila,vyzvedni si ho!!!

21 Monča Monča | Web | 15. srpna 2007 v 10:20 | Reagovat

Diplom za 105 bleskovku ...a jsou tam další učo se zapoj..!!

22 ANET ANET | Web | 15. srpna 2007 v 11:26 | Reagovat

diplomek za bleskovku

23 Monča Monča | Web | 15. srpna 2007 v 13:42 | Reagovat

Diplom za 106 bleskovku a je tam další zapoj se.!

24 Selin.free Selin.free | Web | 15. srpna 2007 v 17:40 | Reagovat

ahojky máš u mě diplomek

25 Lussiana Lussiana | Web | 15. srpna 2007 v 19:33 | Reagovat

Hlásneš pro mě na www.bolsevikovo.blog.cz pls? Su tam jak Lussiana.

26 Monča Monča | Web | 16. srpna 2007 v 8:51 | Reagovat

Diplom za 107 bleskovku a je tam další zapoj se.:!!!

27 ANET ANET | Web | 16. srpna 2007 v 10:35 | Reagovat

diplomek...

28 ANET ANET | Web | 16. srpna 2007 v 12:26 | Reagovat

CENKA

29 Disturbed Angel Disturbed Angel | E-mail | Web | 16. srpna 2007 v 14:47 | Reagovat

U mě máš diplom a rozjela se další bleskajda..;)

30 Disturbed Angel Disturbed Angel | E-mail | Web | 16. srpna 2007 v 16:18 | Reagovat

máš u mě cenu...

31 paar paar | Web | 20. června 2015 v 10:33 | Reagovat

půjčka na ojeté auto :D

32 Irishness Irishness | Web | 21. června 2015 v 8:47 | Reagovat

předschválená půjčka cetelem [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Zamilovaní zavírají při líbání oči, protože chtějí vidět srdcem