♥ Světu jsi možná jen jedinou osobou,ale jediné osobě můžeš být celý svět ♥

Srpen 2006

Robbie Williams

25. srpna 2006 v 15:32 | ROBBIE WILLIAMS

iE Music Ltd
111, Frithville Gardens
London
W12 7JQ
United Kingdom
Jméno:Robert Peter Maxmilian Williams (Maxmilian není Robbieho prostřední jméno, jen si ho přisvojil, protože podle jeho slov ''zní dobře''
Den narození:13.2. 1974
Místo narození:Stoke-on-Trent, Anglie Znamení:Vodnář
Čínský horoskop:Tygr
Výška:185 cm
Váha:Dost často se mění
Barva očí:Zelená
Barva vlasů:Tmavě hnědá
Reklama:Reebok, Versace, 7up, Pepsi
Vzdělání:Primary School, Mill Hill Primary School, SunnysideAve., Tunstall SecondarySchool - St. Margaret Ward High School, Little Chell Lane, Tunstall
Koníčky:Fotbal, backgammon
Oblíbený fotbalový stadion:Port Vale Footbal Ground, Hamil Road, Burslem
Rodina:Matka Janet, otec Pete, sestra Sally
Bydliště:London, Chelsea Harbour a Los Angeles
California Kontakt na Robbieho manažera (vyřizuje Robbieho korespondenci) : Robbie Williams iE Music Ltd. 111,Frithville Gardens London W12 7JQ United Kingdom
Životopis Robbieho Williamse
První zkušenosti s uměním našel již v brzkém věku v malé hospůdce U Rudého lva, která patřila jeho rodičům.Ti se ale rozvedli, když byly Robbiemu 2 roky.Školu vystudoval bez problémů.Zato zaměstnání mu dělalo problémy, nebot´ jako prodavač odrazoval lidi od koupě.
Již v patnácti se stal členem chlapecké skupiny Take That.Jejich začátky nebyli nijak růžové, na první koncert přišlo jenom deset lidí a jeden pes.Tak asi po roce a půl hráli v jednom klubu a sál pubert'aček se rozječel.Tehdy si uvědomili, že tohle je jejich cílová skupina.Od té doby jejich kariéra prudce rostla a získali si miliony fanoušků.Jenže pro něj, jako dospívajícímu mu tato sláva začala vadit.Známé jsou potíže s alkoholem a drogami.Jelikož už to nemohl dále vydržet rozhodl se i přez odpor vydavatelské firmy ze skupiny Take That odejít.Ta se s ním hned začala soudit a jen na soudních výlohách musel zaplatit statisíce liber.
K jeho nejvýznamějším úspěchům patří i album:Swing when You' re winning (09/2002) přes které se mu podařilo zasáhnout všechny vrstvy publika.
Známé jsou jeho poměry s osobnostmi jako byl s Gerry Hallivel, když už nemohl vydržet nápor novinářů svěřil, že se s ní vyspal.
Šesté studiové album Robbieho Williamse nese název Intensive Care a vyšlo tři roky po ''Escapology''.Album přináší spojení s autorem Stephenem Duffym (The Lilac Time), který nahradil Guie Chamberse.Podle slov autora je album částečně inspirováno singlem Loise z roku 1984 od skupiny Human League o muži, který potká na autobusové stanici svou bývalou přítelkyni a uvědomí si, že ji stále miluje.
Skladby jako Ghots, Make Me Pure, úžasná Advertising Space dělají z Intensive Care silně melodickou a nostalgickou záležitost.Jako by Robbie procházel klíčovými skladbami svého mládí - vším od Oran Juice Jonesovým ''Rain'' k ''When Love Breaks Down''od Prefab Sprout.Album Intensive Care vyšlo 21.10. 2005 a jeho pilotní singl se jmenuje Tripping.

Nemusí zrovna vydat album, nemusí to být vlastně ani nový singl, stačí utrousit něco pikantního a druhý den jsou toho plné všechny noviny od seriózních deníků, až po nejpokleslejší bulvár. "Neměl jsem jen jednu z nich," řekl Robbie v argentinském rádiu na otázku, zda měl v minulosti poměr s některou ze členek skupiny Spice Girls. Druhý den už Británie spekulovala, zda tou nešťastnicí, ochuzenou o erotický zážitek s idolem, byla Mel B, Emma Bunton nebo Victoria Beckham. První zkušenosti s uměním našel Robbie již v brzkém věku v malé hospůdce U Rudého Lva, která patřila jeho rodičům. Ti se ale rozvedli, když byly Robbiemu dva roky. Školu vystudoval bez problémů. Zato zaměstnání mu dělalo problémy, neboť jako prodavač odrazoval lidi od koupě. Již v patnácti se stal členem chlapecké skupiny Take That. Jejich začátky nebyli nijak růžové, na první koncert přišlo jenom deset lidí a jeden pes. Asi po roce a půl hráli v jednom klubu a sál puberťaček se rozječel. Tehdy si uvědomili, že tohle je jejich cílová skupina. Od té doby jejich kariéra prudce rostla a získali si milióny fanoušků. Ovšem Robbie byl ve skupině tím nejposlednějším, vlastně ošklivým obtloustlým bochánkem, ostatními členy spíš trpěným tanečníkem než rovnoprávným členem skupiny. Když se Take That rozpadli, těsně poté, co kvůli fetování vyrazili Robbieho, britský tisk viděl především v jejich zpěvákovi Gary Barlowovi nového Georgie Michaela, velké šance se dávaly také hezounkovi Marku Owenovi. Robbie se měl tehdy podle prognóz spíše uchlastat a ufetovat, než se stát slavným. A skoro se mu to povedlo: začal se kamarádit s Oasis v naději, že mu Noel Gallagher napíše pár písniček, které mu pomůžou vzhůru. Místo písniček však Noel Robbiemu naservíroval kolotoč mejdanů. Zábava to musela být náramná, jenže po několik měsíců se oteklý Robbie zmohl jen na pomluvy ostatních ex-členů Také That a nakonec skončil na detoxu na soukromé klinice. To mu zachránilo kariéru (a možná i život). Během následujícího roku totiž všechny převálcoval sólovým debutem Life Thru A Lens! Ještě nikdy se hudební kritici tak šeredně nezmýlili: album dobylo 28 týdnů po vydání první místo hitparády, v Anglii nebylo možné pustit si rádio a do pěti minut neslyšet některý z mnoha hitů, kterými tahle deska překypovala. Od oné chvíle Robbie nezadržitelně míří výš a výš. "Dvojka" I´ve Been Expecting You vyskočila na vrchol žebříčku hned po vydání. Poslední britské kritiky umlčel, když se v roce 2001 s drzostí sobě vlastní vrhl na swingovou klasiku albem Swing When You´re Winning, na kterém si troufl i na posmrtný "duet" s Frankem Sinatrou. Jak zareagovali fanoušci? Za týden z obchodů zmizelo více kopií jeho alba, než byl celkový počet nosičů zbývajících alb v TOP 10! Když se v devadesátém devátém vydal na turné, čtvrt milionu vstupenek se prodalo během necelých čtyř hodin. Knebworth, In The Park, Glastonbury či Slane Castle byly svědky jeho fenomenálních koncertních úspěchů. Robbie zde zastínil i jinak nedotknutelné R.E.M., Bruce Springsteena nebo Davida Bowieho. Mluvíme-li o Robbieho úspěchu, bylo by na místě skoro v každé větě zmínit jméno Guy Chambers. Bez tohoto skladatele a producenta by totiž Robbie zůstal jen charismatickým šaškem. Chambers pro Robbieho produkoval a z větší části složil většinu písní. V roce 2003 mezi nimi došlo k roztržce, která vyústila v ukončení spolupráce. Producent nebyl spokojený s výší honorářů, Robbiemu se zase nelíbilo, že se Chambers čím dál víc věnuje jiným interpretům. Líbí se Vám písničky Natashy Bedingfield, Kylie Minogue, Texas nebo Natalie Imbruglie? Napsal je právě tento muž v pozadí. Nové skladby Robbie tvoří se Stephenem Duffym, jednou z ikon britského gramoprůmyslu. Robbie Williams - to je huba nevymáchaná. Plete se do všeho a vždy mu to projde. Nadává kolegům z branže, ale také třeba politikům: jeho první slova po příletu na turné v USA byla: "Nemůžu uvěřit, že je tenhle chlap zase v úřadě. Čím déle jej sleduji, tím mi přijde pravděpodobnější, že to musí být pěkný idiot." (Že by Bush? :-)). Rád si hraje na drsňáka, většinu svých výroků snad ani nemyslím vážně. Se svým postavením si to může dovolit. Fandí fotbalu a rychlým autům, viz jeho luxusní Mercedes SLR za 400.000 liber. Koupil si jej i přesto, že nemá řidičák. Jen čas od času si renomé vylepší nějakou charitativní akcí. Jeho fanoušci jej "žerou" se vším všudy, zdaleka ne všichni ale chápou to, co dělá Robbieho na pop scéně tak výjimečným. Nejsou to jen písničky, které zpívá, nebo sympatický vzhled. Celá "robbiemánie" je z jeho strany hlavně hrou, kde hlavní roli mají nadhled, ironie a vtip. Například se chytil prohlášení bývalých členů Take That o možném návratu na hudební scénu. "Doufám, že mě kluci budou taky chtít. Tehdy pro mě Gary udělal strašně dobrou věc, když mě kvůli chlastu vyhodil dřív, než jsem to měl v plánu sám. Musím mu poděkovat, jak mi pomohl se startem sólové kariéry," ironicky se šklebil s vědomím, že sólo dráhy ostatních víceméně zkrachovaly pro nezájem fanoušků. "Rád se podívám, jestli kluci ještě umějí staré taneční sestavy!" Zatím si ale může zálibně prohlížet výpisy bankovních kont. Předvánočním hitem v roce 2004 byla v Británii jeho "bestoffka", kterou okořenil dvěma novými skladbami - Radio a Misunderstood. Tato skladba je taky prvním plodem spolupráce se Stephenem Duffym a objevila se také na soundtracku k druhému dílu Bridget Jonesové. Publicitu Robbiemu ještě podpořila jeho nová životopisná kniha Feel.
Diskografie:
2006 Rudebox
2005 Intensive Care
2004 Greatest Hits
Live at Knebworth (2003)
The Love Songs (2003)
2002 Escapology
2001 Something Stupid
2001 Swing When You´re Winning
2000 Kids
2000 Sing When You're Winning
1999 Angels
1999 The Ego Has Landed
1998 I´ve Been Expecting You
1997 Life Thru A Lens

Petr Bende band

16. srpna 2006 v 20:18 | PETR BENDE BAND
Pavel Bříza Bicí nástroje
  • vystudoval Janáčkovu akademii múzických umění v Brně - obor Bicí nástroje u doc. Šumpíka a doc. Opršála
  • prošel mnoha hudebními formacemi
  • CD Asyl Akt - houpačka
  • kromě aktivního hraní také pedagogicky působí na ZUŠ Jaroslava Kvapila v Brně (stačí zazvonit na zvonek - MgA. Bříza)
  • Pavel pro svoji hru používá výhradně výrobky firmy PELLWOOD


Dalibor Dunovský Basová kytara
  • působil ve skupinách: Progres 2, Kern, Kamelot, Folk Team
  • stálé angažmá v Divadle "Husa na provázku"
  • spolupráce s Romanem Dragounem
  • spolupráce se skupinou Avocado



Daniel Hlaďo Sólová kytara
  • absolvent brněnské konzervatoře obor kytara u prof. Marie Hovorkové
  • osm let působil v kapele FanDaniel
  • dva roky hrál po kavárnách v Německu a Rakousku
  • oblíbený kytarista je Steve Vai
  • oblíbené kapely: TOTO, Dream Theatre, Extreme, Mr.Big, Led Zepelin a mnoho dalších
  • aparát, který používá: ENGL Powerball + Marshall 1960A a nebo ENGL. Efektový procesor Digitech GSP2101
  • kytary: stavěný model IBANEZ PGM od Petra Jurkoviče a IBANEZ RG 550





Borek Nedorost Klávesové nástroje
  • působil ve skupinách: Taxi (1990), Progress (1991-dosud), Bokomara (1992), Folk Team (2000) - CD 30 let F.T. live 2004, Deep Purple Revival, R. Williams Revival, Sl. Janoušek - CD "Odkud jdeš a kam" (1992)
  • od roku 1994 spolupráce s Městským divadlem Brno
  • Divadlo bratří Mrštíků (Bastard, Babylon, Svět plný andělů a Hair...)




Karel Nováček Trumpeta
  • vzdělání - gympl, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
  • myslí si, že bezdětný, určitě prý svobodný, 180 cm nízký, 80 kg vážící
  • základní umělecká škola ve Velké Bíteši, dětské kvarteto, dětská dechovka
  • působení v dechové moravské kapele Doubravěnka a různé záskoky u jiných kapel
  • natočení třech CD, psal hudbu, 100% jeho skladeb (čtyři) jsou natočeny v Českém rozhlasu a hraje je spoustu dechovek - dvě z nich byly prezentovány v hitparádách v rádiu a v televizi - no zkrátka je to prý sranda
  • občas si zahraje v RB EMBOLY z Třebíče, Na všechny čtyři z Vacenovic





Tupac Amaru Shakur

16. srpna 2006 v 18:28 | 2 Pac
Člověk, kterého si každá skupina lidí pamatuje jinak.Jedni asi pod jeho jménem představí skvělého rapere, básníka, herce, skladatele, revolucionáře moderní doby a rozeného vůdce.Umělce, který byl po celý svůj život nepochopen.Pro druhé byl synonymem pro nezřízený život, ztělesněnou gangsterskou mentalitu - pohrdání veškerými pravidly systému.At' tak či onak, za svůj krátký život hoho dokázal více, než dokázal kdokoli jiný za celé století.Pro celé generace se stal inspirací, zdrojem, který podává nezkreslené informace prostřednictvím hudby.Těžko říct, jaké bylo jeho poslání?Jeho smrt připomíná tragédii z oper Shakespeara a dovolím si říct, že není dne, kdy by si na něj hip hopový svět nevzpoměl.Není jednoduché propagovat heslo, které se nakonec stane vaším osudem.Tato osobnost nedokázala změnit svět k lepšímu, ale věřila myšlenkám, které by svět změnit dokázaly.Nejen že jim věřila, ale dokonce se razila, což je mnohdy několikanásobně těžší.Vypořádala se zástupy skalních fanoušků a ůtoky nepřátel.Více než kdy jindy platí, že dobří umírají mladí, bohužel.Učit se z bolasti eventuelně z neštěstí a dokázat obrátit svou nepřízen' osudu do ctižádosti, to ja opravdové vnitřní bohatství.Udržet si svoje zásady i v případě, že mě to bude stát holý život.Stejně tak jako získat ponaučení.V následujících řádcích se podíváme na svět z jiného úhlu pohledu.Z úhlu který nám přiblíží, příběh plný emocí.Nelze posuzovat člověka podle jeho činů, ale za celý jeho život, od začátku do konce.
Thupac se narodil 16. června roku 1971 v Brooklinu - New York.Pravým jménem se jmenoval Lesane Paris Crooks, nicméně to mu matka změnila již v útlém věku na Tupac Amuru Shakur podle indického revolucionáře.První dvě jména znamenají v překladu zářící had, příjmení pochází z Arabštiny a znamená vděčný bohu.Většinu těhotenství trávila jeho matka v Afeni Shakur ve vězení.Už předem lze s troškou nadsázky říci, že právě vězení bylo to, co 2 Paca pronásledovalo od narození po celý život.Tak jako matka, tak i biologický otec Mutulu Shakur byl Černým Panterem.Toto hnutí bojovalo za rovnoprávnost černochů v ''bílé'' Americe a dožadovalo se lepších životních podmínek.Se sloganem ''Power to the people'' si černošské komunity pomalu ale jistě vydobývaly svoje místo na slunci.V tomto směru byli oba rodiče velice aktivní, což se pochopitelně nelíbilo úřadům, snad i proto bylo Tupacovo útlé dětství velice problematické a problémy s policií byly na denním pořádku.
V sousedství nenazval nikdo malého Tupaca jinak než Černý Princ.Když mu byli dva roky, do rodiny přibyl nový přírůstek v podobě sestry Sekyiwy.Právý otec byl odsouzen za ozbrojené přepadení na 60 let do vězení.Doby, kdy si odpykával svůj trest ve vězen'ském komplexu, byla plná slz.Zrovna slzy a neuvěřitelná chudoba je to, co si Tupac z celého svého dětství pamatuje a co bytostně nesnášel.Kdyby se bohatství odvíjelo od ohleduplnosti k dobrým a morálce, byla by celá jeho rodina bezesporu milionáři, naneštěstí tomu tak není, a proto obě dítka vyrůstala v prostředí ghetta plném kriminality.Samotnému Tupacovi chyběl ve výchově mužský vliv, nicméně všechno špatné je pro něco dobré.Díky tomu si vážil a respektoval silné ženy a bylo úplně jedno, zda-li se jednalo o jeho matku či sestru.I přesto si nedokázal najít přátele a zařadit se do společnosti, zkrátka si najít místo, které by pro něj bylo zázemím.Většinu dětství proseděl před televizní obrazovkou.Těžko říct, jestli zrovna ta v něm vzbudila zájem o kulturu?Za vším stála myšlenka, že pokud bude si bude moci hrát na to, že má velkou rodinua že jeho život není tak beznadějný, jaho vyhlídky se ihned zlepší a nebude se cítit tak osamocený.Sledování televizních pořadů mu tedy dalo něco, co mu ve výchově chybělo.Zní to nepředstavitelně, ale fungovalo to.Chvílemi se zdálo, že se matka více stará o lidi než o svoje potomky.Nepřítomnost matky zapříčinila Tupacovu uzavřenost do sebe.Čas trávil psaním básní, čtením knih, dokonce si vedl i památník.
Zlomový rok 1984 přivedl poprvé Tupaca na podium a to hned do Apollo Theatre.První dejme tomu herecká práce nabyla nic velkého, ale ale rozhodně to byl impuls, který byl potřebný pro další vývoj.Obdiv lidí - to je to, co 2 Pac miloval, to, to kvůli čemu byl takový jaký byl.O to zajímavější je, že si uvědomil už okolo 12. a 13. roku svého života.Matka Afeni ztratila práci, prostředí pro výchovu dětí bylo naprosto nevyhovující - jediným správným řešením se objevilo přestěhování do Baltimoru, jenž ovšem nebyl zrovna tím pravým.Toto město má největší rejstřík černochů, kteří kdy zavraždili černocha ve státech.V naději, že otevře cestu synovi v jeho zálibách a umožnit mu věnovat se oblíbeným věcem, přihlásila Afeni Tupaca na Baltimore School of Performing arts.Volně přeloženo na Baltimorskou školu muzických umění.Berme to jako start št'astných dnů.Studie dějin hudby, herctví a baletu, bylo tím, co znamenalo vše.Všeobecná příprava 2 Paca bavila a pro někoho bude možná překvapením, že se chtěl stát spíše hercem než uznávaným raperem.Na škole si našel přátele, za všechny jmenujme Johna Cole a Jadu Pinkett.Druhá zmíněná osoba se v průběhu časů stala Tupacovou životní láskou.Té byl schopen obětovat vše, na druhou stranu ho jeho vášen' k ženám přivedla úplně někam jinam, o tom však později.Baltimorská škola byla určena především bohatší menšině, s čímž se Tupac očividně nedokázal smířit.Marně hledal vysvětlení, proč mají jeho vrstevníci z ulice odlišné zkušenosti a zážitky, a proto školu po třech letech studia opustil.Podle jeho slov nybyl na to být tak jiný připraven.Ani po přestěhování nebyly životní podmínky zrovna dvakrát optimální, rodině hrozilo vystěhování, o vodu a elektřinu byla nouze.Bída byla všudypřítomná, stejně jako strach o vlastní život.První rapové texty začal psát Tupac už v Baltimoru a to přesněji v červnu roku 1986, tahdy ještě pod přezdívkou MC New York.Podmětem pro to byla neopatrná manipulace se zbraní, které se dopustil jeho kamarád a která se mu stala osudným.

2pac a jeho slova

"Věřím tomu, že všechno co děláte špatně se vám jednou vrátí. Proto se chystám protrpět všechno, co jsem kdy udělal špatně. Ale v mé mysli mám dojem, že to dělám dobře. Takhle se cítím, jako bych měl namířeno k nebesům."
"Cítím se teď, jakoby se mě dotýkali ruce Černého Ježíše, který mě provádí životem, ve kterém jsem se domníval, že..."
"Cítím se jako hlavní postava dneška, která nemá ani sebemenší úmysl octnout se na podstavci. Ale jako spousty andělů se zlomenými křídly."
"Vždycky se stává to, že všichni niggové změní svět svou smrtí, nemají ani možnost zemřít jako normální lidé, umírají proto násilně."
"Mluvíme pořád o Malcolmovi X a Martinu Lutheru Kingovi mladším, ale je na čase, abychom byli jako oni, tak silní jako oni. Byli to smrtelní lidé jako my, každý z nás může být jako oni. Nechci být tím hlavním vzorem, jen chci být někdo, kdo říká, že to kdo jsem, tak to i dělám. Říkám jen to, co mám na mysli."
"Jsem dítě mnoha společností, takhle mě stvořili a proto říkám to, co mám na mysli a oni to nechtějí slyšet. Takhle jste i vytvořili celou Ameriku."
"Jedinou věc, kterou Amerika respektuje je síla, která nic nevzbuzuje. Po výtržnostech v LA se nás snažili utišit a nic se od té doby nezměnilo."
"I když mají ruce omotané řetězi, ještě nám nevzali naši hudbu. Kvůli tomuhle se chystám bojovat. Lidé mi říkají, že s tím nechtějí praštit, tak jako všichni ostatní. Toho se ale nebojím."
"Kdyby mě chtěl Bůh utišit, nikdy by mi neukázal to, co po mě chce."
"Jediné, co zastihuje spícího člověka jsou sny."
"Realita je špatná. Sny jsou skutečné."
"Dovolte mi na tuto nahrávku říct, nejsem gangster a nikdy jsem jím nebyl. Nejsem ani zloděj, co vám bere peněženky. Nejsem ani chlápek, co vám zvedá heverem vaše auto. Nejsem spoután s lidmi, kteří kradou a mlátí jiné. Jsem jen bratr, který se brání."
"Je to skutečná tragédie, že existují tady kolem nás i primitivní bratři. Proto nejsem ani jeden z těch bílých ani z černých. Hledím na tu celou pravdu a výmysly o lidech, o vaší barvě. Protože niggové to dělají taky. Mám na mysli to, že na ulicích jsou niggové, ti stejní niggové, které stvořil Malcolm X, stejní niggové, které stvořil Ježíš - každý bratr, ale není bratrem. Tohle vám cpou do hlavy. Jen proto, že jste černí, neznamená, že je to super. A taky, že jsou i bílí, neznamená to, že jsou všichni zlí."
"Jsme uprostřed nebezpečné, neplodné, sebe-destruktivní občanské války. A není to jen tak něco. Je to myšlenka, která se navrtává do hlavy. East Coast věří jedné věci, stejně tak i West Coast je věřící v jednu věc. East Coast má svůj způsob života, West Coast má ale jiný způsob života, který ale existoval všude. Přecházíme do jiného století, kde se musíme všichni rozdrtit. Ale můžeme to udělat jen jedním způsobem, jednou formou. To je to, co se snažíme pravě teď vyřešit, myslím si, že svět tohle všechno sleduje."
"Nedokonalost se dědí, proto za ní my všichni hřešíme, ale přitom je válka o hřích jednou z těch největších, ve které všichni zemřeme bez ohledu na to, jak tvrdě bojujeme."
"Kdybyste šli po ulici a procházeli se po betonu a spatřili růži, která roste z betonu, a měla by trochu zašpiněný květ a byla by trochu do strany, vy byste jen žasli nad tím, že vidíte růži, která prorůstá betonem. I když vidíte dítě, které vyrůstá v ghettu, za těch nejšpinavějších okolností a ono na vás dokáže mluvit, dokáže se posadit a dokáže vás rozbrečet, rozesmát. Všechno o čem se jen dokážete bavit je ta špinavá růže, její sklon do strany, nesnažíte se ale pohledět na to, jak k tomu všemu přišla."
"Neuháním se kvůli barvě nebo zemi. Uháním se kvůli principům a poctě. Uháním se kvůli Westside - je v mém srdci, takhle to cítím."
"Nikdo se mě teď nemůže dotknout. Možná to všechno skončí další měsíc. Ale tento měsíc vystavuji každý svůj pohyb jako cíl (terč)."
"Cítím, že můj spád je silný. Cítím se trochu jako zářivý princ, stejně jako Malcolm. Cítím, že všichni svítíme jako princové a když žijeme jako princové, pak cokoliv, co chceme může být i naše. Cokoliv."
"Má hudba není pro každého. Je jen pro ty, kteří chtějí a kteří jsou pouliční vojáci hudby. Není to jako hudba na párty - myslím tím to, že byste s tímhle mohli vystupovat, ale je to až příliš duchovní. Má hudba je duchovní. Jako černošské duchovní písně, s výjimkou faktu, že neříkám, že to překonáme. Říkám jen to, že se překonáváme."
"Rap, který vkládám do své společnosti by neměl být naplněný vztekem? Neměl by být naplněný krutostmi, které udělali i mě? Média ale o tomhle nemluví, proto v mých textech o tomhle musím mluvit, zdá se to všem cizí, protože nikdo jiný o tom nemluví."
"Když vím, že v tom hotelovém pokoji mají každý den co jíst, klepu každý den na dveře, ať mi dají něco najíst a oni mi otevřou, abych viděl tu jejich párty, abych viděl jak rozhazují kolem sebe salámy, to jak tam rozhazují jídlo, ale přitom říkají, že nemají co k jídlu. Každý den stojím venku a snažím se vyzpívat vpuštění dovnitř: "Máme hlad, prosím pusťte nás dovnitř. Máme hlad, prosím pusťte nás dovnitř." Po týdnu se ale ta písnička změní na: "Máme hlad, potřebujeme jídlo." Po dvou, třech týdnech, je to takhle: "Dejte mi jídlo nebo rozrazím ty dveře." A po roce je to takhle: "Vylámu zámek a dostanu se k vám přes ty dveře." Je to tak, že když jste hladový, dosáhli jste své úrovně. Prosili jsme se o to už před deseti lety. Prosili jsme se o to už v době Panterů. Prosili jsme a ptali se na Civilním Hnutí Práv. Prostě jsme prosili. Ti lidé, kteří se o to prosili jsou buď mrtví nebo ve vězení. Takže, co si myslíte, že budeme dělat teď? Zas prosit? Nemít v sobě vztek?"
"Můj rap je jako rozhodnutí, rozohnění chátry, je to něco duchovního, něco jako hudba o slovu božím. Nechci na ní pařit. Máme toliko věcí, kterými se musíme zabývat, potřebujeme proto mluvit přímo."
"Nechci se přimlouvat za nerozumné násilí na kteréhokoliv člověka. Jsem jedním z těch, kterého to utišilo. Ale nebudu znovu tou obětí."
"Jestli opravdu říkáme to, že rap je jen umělecká forma, pak jsme začali být daleko zodpovědnější za naše texty. Jestli vidíte někoho umírat jen proto, že to říkáte, tak nevadí, že jste někoho nezabili, kdo umřel před vašima očima, ale vadí to, že jste mu nepomohli."
"Teď to vidím, že jestli se ukážu kvůli práci nebo ne, zlé síly mě utlučou. Chystají se na 100 procent přijít, takže nebudu stoprocentně čistý. Proto se chystám ztratit. Ztratit se kvůli tomuhle."

Diskografie

2Pacalypse Now
2Pacalypse Now
(1991)
Strictly 4 My Niggaz
Strictly 4 My Niggaz
(1993)
Thug Life Volume 1

Thug Life Volume 1
(1994) Me Against The World
Me Against The World
(1995)
All Eyez On Me
All Eyez On Me
(1996)
Makaveli - The Don Killuminati: The 7 Day Theory
The Don Killuminati:
The 7 Day Theory
(1996)
R U Still Down? [Remember me]
R U Still Down?
[Remember me]
(1997)
Greatest Hits
Greatest Hits
(1998)
Still I Rise
Still I Rise
(1999)
Until the End of Time
Until the End of Time
(2001)
Better Dayz
Better Dayz
(2002)
Loyal To The Game
Loyal To The Game
(2004)
Pac's Life
Pac's Life
(2006)

Patrik Stoklasa

15. srpna 2006 v 22:14 | PATRIK STOKLASA ♥
Patrik Stoklasa (2.11. 1981 + 23.10. 2005)
Od první třídy navštěvoval tehdy ještě Lidovou školu umění v Holýšově.Zde se začal věnovat postupně těmto nástrojům: housle,zobcová flétna a klarinet.Po dokončení pětileté docházky do oboru klarinet, dostal nabídku do místních nadšenců hrát s nimi a to jako hráč bicí nástroje v právě vznikající žákovské dixilandové kapele SIX -KIS (se kterou později vyhráli v Jablonci v roce v 1998 první místo, a vystoupili s ní například i v pořadu Prima - Prima jízda, ked byli hosté Pal'a Habery).S toutou kapelou natočil 3 CD.
Kromě pěvecké scény stihl natočit tři filmy.Prvním byla - Kobova garáž,film ostravské televize, ve které jsem hrál Jiráše, což je záporná postava práskače.
Další dvě zkušenosti získal ve filmech Zdenka Zelenky Bankrotáři, kde hrál epizodní roli a Miroslavem Doutilem a film Falešné obvinění kde hrál pikolíka a měl zde herecký výstup s Viktorem Preissem.

Poslední dobou připravoval vydání první solové desky
a vystupoval po celé České republice.

Muzikály:V muzikálu Kleopatra hrál a zpíval Ptolemaim, v muzikálu Rebelové stvárnil Oldu a Emana.Připravoval se na muzikál Miss Saigon a Tři mušketýři.

Divadlo Semafor:Pokušení svatého Antonína, I ty zpíváš syty hity, 80. svíček na ztraceném dortu, Sex + Sex = 12.

23.10. 2004 podlehl následkům automobilové nehohy ze dne 19.10 2004

Krásný článek od Barči

Patrik moc rád spolupracoval na muzikálu Kleopatra, a práce na tomto projektu pro něj byla čest. Všichni jistě víme, že roli Ptolemaia XIII. Zvládl jak skvěle pěvecky, tak výborně herecky a překvapivě dobře choreograficky. Stejně na tom byl muzikál Rebelové, kterého si moc vážil, a Emana s Oldou, které alternoval považoval za své velké role. "Páťa umí bejt takovej správnej hysterka, a proto mu zvláště role Oldy opravdu sedí." prohlásil o něm jeden z jeho kolegů. Díky tomuto umění byl nejspíš v muzikálu MissSaigon obsazen právě do role vojáka Thuye.Ale zpátky k Rebelům! Právě při jedné repríze tohoto muzikálu zažil celkem vtipnou scénku. Při písničce Sen, kterou tehdy zpíval se Zuzkou Norisovou se mu stala malá nehoda : Začal se smát, a byl k nezastavení! Když svým smíchem nakazil i Zuzku, zbývalo jen, aby si diváci poslechli zbytek hudby ke krásné písni, a prohlédli si zuby s prominutím tlemících se zpěváků.
- Jeden inteligentní kolega totiž dostal "skvělý" nápad. A když dosedl Páťa se Zuzanou na vysunutou lávku a Patrik se podíval Zuzčiným směrem viděl šklebícího se kamaráda, který měl jediný cíl: Rozptýlit Páťu, aby nedozpíval.To se mu taky podařilo!
Při derniéře tohoto muzikálu zaperlil Patrik znovu! Přišel na scénu a na hlavě měl ty obrovský sluchátka, která se používají v nahrávacím studiu a v ruce držel obrovský tranzistorák, nebo dokonce "rozhlas po drátě" z 60. let. Nechápajícím přihlížejícím vysvětlil své počínání větou: "Mám nového walkama.Z Moskvy!"
Páťa spolupracoval také na muzikálu Kráska a zvíře. - Nebo lépe řečeno: Měl spolupracovat! S Vilémem Čokem měl alternovat roli Skřítka, a ačkoliv se už jeho jméno objevovalo na bilbordech s upoutávkou na tento muzikál, představeních bylo nakonec míň, než se předpokládalo, a Patrik už neměl možnost v muzikálu působit.
Patrik se také podílel na přípravě muzikálu Tři mušketýři, ve kterém měl ztvárnit Aramise. Podle mě to pro něj byla malá role, přijde mi, že byl tak trochu nedoceněný. Krásnej a talentovanej romantik jako on, by měl hrát D´Artangana.Ale o to víc by nás asi mrzelo, že už to nemohl odzpívat.
V 19 letech také působil v divadle Semafor. Nic moc nevím o hrách 80 svíček na ztraceném dortu, ani I ty zpíváš si ty hity, ale v Pokušení svatého Antonína o něm bylo prohlášeno, že byl přímo skvělý a při pohledu svůdníka Hilariona v Páťově podobě si alespoň dámská část publika obdivně povzdychla. =)
Páťa byl také dobrý sportovec! Každým rokem, jezdili představitelé muzikálů Kleopatra a Rebelové do Průhonic na sportovní den.Nejprve se zpívali hity z obou muzikálů a pak se hrál fotbal. Jak jsem se měla možnost přesvědčit, Páťa běhá opravdu vtipně! Protože je tak strašně hubený a má poměrně dlouhé nohy , tak vypadal, jako když běhá takový ten velký komár.Fotografie z jejich fotbalového utkání se objevila i v tisku! Byl na ní zrovna Páťa z Móňou Absolonovou a v podtitulku bylo napsáno: " Monika Abs. I se svým BRATREM sportovala a zpívala dětem." Pro novináře se tedy na okamžik Páťa přifařil do Moničiny rodiny. (pozn. Ash.S: nejspíše protože v Kleopatře hrál jejího bratra Ptolemaia)
Páťa měl jako každý člověk svůj sen: Přál si zestárnout po boku své věrné milující ženy, mít děti a psa.Ani jedno se mu bohužel nepodařilo. Jeho posledním snem údajně bylo vidět Perlu Indického oceánu- Mauritsius- Nejkrásnější strov na světě, s mořem tak krásně modrým, jako jeho nádherné a upřímné oči.
Sice nevím přesně kolik, jaké měl Páťa i doly, ale údajně uznával Michaela Jacksona. Tvrdil, že když se pominou ty "rádoby skandály" kolem jeho orientace(víte, jak to myslel =)), tak je to moc dobrý tanečník a zpěvák. Mohli jste si všimnout, že jednu Jacksonovu taneční kreaci předvedl i v Česko hledá SuperStar.
Patrik uměl taky skvěle parodovat známé zpěváky. Velmi rád, a naprosto dokonale předváděl Štefana Margitu a Hanku Zagorovou. U "Zagorky"to dělal tak, že si vycpal tváře vatou, a tím napodobil hlas i podobu známé zpěvačky. Jak parodoval Margitův operní zpěv si dovedete jistě v živém představit=))
Nejlepší na něm bylo, že uměl potěšit druhé i když měl sám problémy. Když se na čas rozešel s Jolankou S. byl asi opravdu dost smutný, ale když ho jeho známá požádala, aby jí udělal radost, tak dělal naoko drahoty, ale pak se ze šatny stejně vrátil s tvářemi vycpanými vatou a zazpíval nějakou písničku od Hany Z. Snažil se udělat i ze sebehorší události legraci.
Určitě by jste ho neurazili pozvánkou na červené víno nebo borůvkové palačinky s čokoládou. Viditelně se řídil příslovím upřímnost nadevše a aspoň podle mě neměl rád přetvářku.
V pořadu DO-RE-MI na sebe prozradil, že nosí tanga, ale protože se to pak snažil vyvrátit, tak je těžko říct, jestli jako pravdomluvný a upřímný chlapec mluvil pravdu, nebo se jednoduše přeřekl.- Tohle jsem vážně zas tak nezkoumala.
Jinak se Páťa narodil 2. listopadu (na dušičky!) 1981 a zemřel 23. října 2004 ve věku nedožitých 23 let, na následky zranění z autonehody, která se stala 19. října 2004 na 183. kilometru dálnice D1 na Brněnsku u obce Popůvky. Nejspíš měl bolesti, a proto se lékaři rozhodli stanovit termín, a Patrika 23. října 2004 v 15-15 hod. odpojili od přístrojů.

zdroj:Patrik Stoklasa | Markétky blogísek


Nedošli do finále
Vystoupení Patrika Stoklasy, finalisty z Top60 07/08/04

Nedošli do finále
Martin Stropnický a jeho host Patrik Stoklasa
07/08/04

někdo písal o Patrikovi+co o něm napísala jeho sestra | Blog o:-)

Páťův web:PatrikStoklasa


Petr Bende

11. srpna 2006 v 16:09 | PETR BENDE
Petr Bende- zpěv, kytara, bicí, klávesy
datum narození: 8.8.1977
místo narození: Ivančice
trvalé bydliště: Újezd u Rosic
V pěti letech, kdy od svých rodičů dostal svoji první bicí soupravu, se začala rodit hudební kariéra kluka z malé moravské vesničky Újezd u Rosic Petra Bende. Otec Petra Jano je profesionální muzikant, s různými kapelami projel celou Evropu a tato skutečnost byla určitě velkým podnětem pro nasměrování Petrova budoucího života a jeho hudební kariéry.

Petr absolvoval osm ročníků ZUŠ ve Velké Bíteši, obor klavír, hudební teorie a orchestrální hra. Navštěvoval také soukromé hodiny hry na bicí nástroje u profesora Pavla Šumpíka v Brně. K těmto nástrojům, které začal Petr postupně zvládat přibyla ještě kytara a foukací harmonika.

Mladý muzikant začal svoji profesní dráhu ve třinácti letech úspěchem v konkurzu na místo bubeníka ve skupině Svěrák 3. S touto kapelou a později také se skupinami Extáze a především Carmen na postu bubeníka a zpěváka absolvoval stovky vystoupení. Souběžně s těmito vystoupeními věnoval velkou pozornost a mnoho času svému projektu, kapele Petr Bende band, se kterou prezentoval vlastní skladby a objížděl malé festivaly a soutěže.

Z mladého muzikanta se stal skladatel, textař, multiinstrumentalista, zkrátka člověk, který propadl hudbě, podřídil jí vše a začal bojovat o své místo na slunci. Na své cestě k posluchačům a k veřejnosti prošel v roce 1996 vítězstvím v soutěži Zlín talent v kategorii zpěvák. V roce 1997 působil jako stage technik na tour Janka Ledeckého "Na křídlech peagasů", kde připravoval kytary a bicí. Byl také finalistou Mladé písně Jihlava 2000, finalistou Porty 1900 - 2000, účastníkem Zahrady 1999 - 2000 a v roce 2002 zvítězil v soutěži hudebních skupin Mohelnice. Se svojí původní skupinou a s kamarády Radkem Jelínkem, Pavlem Schützem, Milošem Bazalou a Karlem Nováčkem vystupoval na mnoha hudebních festivalech, samostatných koncertech, v klubech a jako předkapela skupiny Kamelot, s novým složením skupiny později jako předkapela skupin Fleret, No Name a Čechomor. Mnoho vystoupení také absolvoval na charitativních akcích, v barech, a také na párty svých přátel. Od roku 1998 pořádá své autorské vánoční koncerty "Hvězda". V roce 2003 ho na vystoupeních začal doprovázet jeho nynější band složený z výborných muzikantů a tak Borkovi Nedorostovi - klávesové nástroje, vokál, Daliboru Dunovskému - basová kytara, Pavlovi Břízovi - bicí, Karlovi Nováčkovi - trumpeta, vokál a Danu Hlaďovi - kytara vděčí za silnou podporu na vystoupeních.

Petrova cesta po českých a slovenských nahrávacích studiích, která v květnu 2002 začala v bratislavském elánovském studiu Ebony, vlastně započala přípravu vydání jeho prvního alba. Do této doby si Petr všechny zvukové demo záznamy svých skladeb nahrával sám na svůj vícestopý magnetofon a v třebíčském studiu Skála. V Ebony si padl do oka s pozdějším "slovenským producentem roku 2003" a producentem No Name Jurajem Kupcem a ten mu umožnil nahrávání několika skladeb s předními slovenskými muzikanty Marcelem Buntajem, Martinem Gašparem a Jurajem Tatarem.

Skvělou zkušeností pro Petra byla také spolupráce se Zdeňkem Charliem Blažkem a Lubomírem Chmelařem v pražském studiu Music Box při úpravě dalších skladeb.

Po velice kladném ohlasu hudebních dramaturgů na rádiomeetingu ve Vleticích v roce 2002, kdy se skladba Chvíle dostala v konkurenci českých i zahraničních zavedených interpretů a skupin mezi nejlépe hodnocené skladby, bylo pro Petra smutným překvapením, že ani tentokrát mu nebyla dána možnost jednat o vydání jeho skladeb na autorské CD. Do některých českých rádií se však dostává skladba Chvíle a o rok později skladba Ty a já, stále však bez potřebné podpory hudebního vydavatelství.

Petr i přes svoji nedočkavost, nabídky a mnoho těžkostí, zůstal věrný radám zkušených lidí z hudební branže nic neuspěchat, pracovat na sobě a vše podřídit kvalitě a pocitu mít dobré skladby a později vydat desku za kterou si bude stát.

Na české hudební scéně se tak stále častěji objevuje jméno Petr Bende a s ním interpret intenzivně prožívající svět na pokraji hudebního showbussinesu se všemi klady i zápory. Se svojí nelehkou cestou prosazování vlastní tvorby, na svůj nízký věk bohatou hudební historií, všestranným umem, ale také hudebním štěstím, stále větším zázemím u svých fanoušků a hudební veřejnosti, je v této době o to více zajímavým protikladem mezi novými interprety na poli našeho hudebního světa. A jelikož je jeho původ česko - slovenský (matka Češka, otec Bratislavan) a je mu blízké i hudební dění u našich východních sousedů, snaží se Petr budovat hudební kontakty i na Slovensku!

Možnost hrát jako host na letním tour 2004 před skupinou Čechomor a koncertováním své kapely na podzimním tour slovenských No Name je pro Petra Bende dalším zviditelněním! Naprostou většinu koncertů a vystoupení za tímto účelem stále Petr se svojí kapelou absolvují bez honorářů. Stále větší časové problémy ho ale i přes nedobrou finanční situaci donutily již před rokem odejít z pracovního místa obchodního zástupce. Tuto práci měl Petr velice rád, muzika ale i přes všechna existenční rizika nakonec zvítězila.

Známostí a skutečným průlomem Petra Bende do českého hudebního dění je v červnu 2005 stříbrná pozice v soutěži Česko hledá SuperStar! Tomuto obrovskému úspěchu a potvrzení několikaleté práce, úsilí a víry předcházelo osm nezapomenutelných měsíců v soutěži. 17. listopadu 2004 se postavil s dalšími 8357 uchazeči na startovní dráhu nekonečného maratonu soutěže. Stěžejním a osudovým dnem se pro Petra stalo semifinále a skladba Angels od Robbieho Williemse, se kterou postoupil mezi dvanáct nejlepších. Finálový den 12. června 2005 a stříbrná pozice v soutěži je pro Petra velkým bonusem.

Do historie hudební kariéry Petra Bende se tak mohly zapsali dva výjimečné koncerty, uspořádané jako poděkování Petra všem lidem, kteří ho v soutěži SuperStar podporovali. 29. června 2005 přišlo na Karlovo náměstí do Třebíče neuvěřitelných 10 000 Petrových příznivců a 6. července poté v jeho rodném Újezdu u Rosic zahrál Petr se svojí skupinou pro téměř 4 000 lidí. Videoukázku z třebíčského koncertu si můžete stáhnout zde.

O prázdninách 2005 bylo dokončeno pečlivě a dlouhodobě připravované debutové autorské album "pb" zpěváka, skladatele, textaře a multiinstrumentalisty, pohybující se pro českou scénu v novém pojetí pop rocku. Převážná část alba vznikla ve spolupráci s hudebním producentem Milanem Cimfe v nahrávacích studiích SONO RECORDS - www.sonorecords.cz . Mastering - Pavel Karlík.
Poděkování patří Milanu Cimfe i Pavlu Karlíkovi, kteří mají velkou zásluhu na výsledném zvuku. Spolupráce s M.Cimfe, který se s P.Bende podílel i na aranžích, znamenala zásadní zlom u PB ve studiovém natáčení a zkušenostech v hudbě...

Petrova rada pro rodiče hiperaktivních dětí:narvěte je gulášem s cibulí


Debutové album Petra Bende vychází 7. listopadu 2005 u hudebního vydavatelství Sony BMG.


Napsali o Petru Bende

Petr je výjimečný talent jednak tím, že si píše hudbu i texty, navíc hraje brilantně na klávesy, kytaru a hlavně na bicí. Tím se vymyká běžnému typu zpěváka, o kterého se musí starat celý tým autorů. Současně s tím má velmi zajímavou barvu hlasu. Tolik věcí se upřímně řečeno málokdy potká a nevyužít tolik darů od "pánaboha" by bylo až neodpovědné! Zdeněk Charlie Blažek
hudební producent
Petr Bende je pro mne renesanční muzikant. Nevím, zda je běžné toto označení v hudebním světě?!? Fascinuje elegancí a přirozeností, s jakou během písně obsáhne i tři nástroje. V budoucnu, inspirován klasiky, může být tento cherubín s příjemně zabarveným hlasem, sám sobě i dobrým textařem. Ještě o něm uslyšíme. Petře, zlom vaz!
Simona Peková
herečka a guru


Ukázky obalů demo nahrávek Petra Bende z let 2001-2003
Demo 2001
Demo 2002
Demo 2003

Petrovi oficiální stránky: http://www.petrbende.cz


Rozhovor


Jaký jste byl puberták?

No,měl jsem drobné úlety,asi jako všichni.(smích)

Například?

S klukama jsme třeba otrhali sousedům třešně,také jsme jednou sebrali nějakou zavařeninu...

Nikdy jste třeba neutekl z domova?

Neměl jsem důvod.Do 13 let jsem jsem sice nikam nesměl,pak jsem ale začel hrát s kapelou a vracel se z hraní i v pět ráno.Občas přišlo malé rodičovské upozornění,ale jinak všechno probíhalo v pohodě.Naši ke mně měli důvěru.

Mluví vám do života i teď?

Jasně.A nevadí mi to.Logicky prožili daleko víc než já,takže mají patřičný náhled.Když přijedu domů,tak si s nima sednu,táta naleje slivovičku a pokecáme.

Jak odpočíváte?
Nejčastěji skládáním hudby,nebo třeba v hospůdce s přáteli.Mám rád atmosféru obyčejnosi,kde nikdo nemá vůčí nikomu žádnou zášť.
Zamilovaní zavírají při líbání oči, protože chtějí vidět srdcem